ייעוץ וניהול פרויקטים

פרויקט ווב יכול להיות חנות אונליין, מערכות מורכבות של הזמנות שירותים, אתרי מידע גדולים או כל דבר שדורש תחזוקה שותפת. אנחנו מנהלים ללקוחות משלב העיצוב ועד שלב הזן התוכן באתר כולל דגש על SEO וכתיבה נכונה לגולשים.

ייעוץ וניהול פרויקטים - בי אנד די אתרים

ייעוץ וניהול פרויקטים

פרויקט ווב יכול להיות חנות אונליין, מערכות מורכבות של הזמנות שירותים, אתרי מידע גדולים או כל דבר שדורש תחזוקה שותפת. אנחנו מנהלים ללקוחות משלב העיצוב ועד שלב הזן התוכן באתר כולל דגש על SEO וכתיבה נכונה לגולשים.
פגישת היכרות עם הלקוח.ה

שיחת הכירות והבנת הצורך

שלב ההקשה, בוא נשמע מה הרעיון שלכם? מה הייתם רוצים להשיג מהרעיון? באיזה שלב אתם ברעיון? מה אתם צריכים מאיתנו? למה אתם לא יכולים לעשות לבד? בשלב הזה אנחנו רוצים להבין מה אתם צריכים מאיתנו, ייעוץ, הקמה, ניהול, קידום ואז מוכל לענות בהתאם.

כמובן אנחנו מנסים לשקף ללקוח.ה את היכולות שלנו, את לוחות הזמנים שלנו, את צורת העבודה שלנו, מדיניות התשלומים וכו' והם יחליטו אם זה מתאים להם. כל עבודה בתחום הווב אנחנו יכולים לבצע.. משלב הרעיון עד למוצר חי ועובד כולל קידום במנועי החיפוש וברשתות חברתיות. השלב הזה מאוד חשוב לדעת בכלל אם אנחנו יכולים לקחת את הפרויקט ולתת ללקוחות מענה לדרישות שלהם.

לעיתים קרובות אנחנו נאלצים להפעיל ספקים משניים שהם יותר טובים בתחום שהלקוח.ה רוצים אבל עדיין הם מכירים רק את בי אנד די אתרים ואנחנו אמורים לספק את כל הפתרונות וכל התשובות. למה לקחת ספק משנה, כי אנחנו מאמינים באנשים מקצועיים שהם חוד החנית בתחום שלהם ואנחנו לא רוצים לחסוך לקוחות ולתת מוצר פחות ממושלם את הגישה הזאת אנחנו מיישמים בכל תחום: עיצוב, כתיבה, קידום, ייעוץ.. אנחנו לא חוסכים מאיתנו הוצאות.

מחקר, האם המוצר קיימים בשוק?

לפני שניגש לשלבים היקרים במיוחד עיצוב ופיתוח בואו ממסה ללמוד מה יש לנו פה, ללמוד על המוצר או השירות… האם קיימים פתרונות כאלו בשוק? האם יש בכלל צורך? כל השאלות האלו אנחנו צריכים לשאול את עצמנו ואת הלקוח.ה. 
זה שלב שעולים בו המון חששות, המון אי ודאות אבל הוא מאוד חשוב ואז אנחנו יודעים להגיד לעצמנו שעשינו את העבודה שלנו בצורה ישרה והיצגנו את כל התמונה במלואה לטוב ולרע ומפה הם צריכים להחליט.

כמובן, בשל במסויים אנחנו זזים הצידה ומעבירים את ההחלטה ללקוח, כי בסופו של דבר הוא משלם והוא רוצה תמורה עבור התשלום שלו וכמו כל עסק שרוצה להתייקם אנחנו לא אומרים לא לשום עבודה כי זה הבחירה שלנו בחיי העבודה ומזה אנחנו מתפרנסים בכבוד. 
אם הצלחנו לעבור את כל השלבים עד לפה ומצאנו שיש היתכנות לפיתוח שנפרט בשלב הבא..

מחקר האם קיים כבר בשוק?
מחקר היתכנות של המוצר בעתיד

מחקר היתכנות של המוצר בעתיד

כולם רוצים להצליח, הלוואי. אבל המציאות היא אחרת, המציאות שלא כולם מצליחים וגם לא כולם שורדים ולכן מאוד חשוב לחקור טוב טוב את המוצר לפני שנגשים אבל איך נדעה מה יהיה בעתיד? הנבואה ניתנה לשוטים.

פה אני מוציא את עצמי מהתמונה ואת הדעות הקדומות שלי ופונה לחוכמת ההמונים שאני סומך על הדעה שלהם לאותו תחום. הכוונה שאם אני מתמודד מול מוצר אינטרנטי אז אני פונה לקבוצת מיקוד של אנשים עם זיקה לאינטרנט (לא מומחים גדולים) העיקר לשמוע את חוכמת ההמונים, להבין את הלב של הציבור, מה מפריע לו? מה חשוב לו?

ונכון שיש בזה המון אי ודאות שאנחנו צריכים לנסות לצמצם אותה ככול שניתן. זרקו לי את הרעיון שלכם, אני אבחן אותו מכל הכיוונים ואם לעניות דעתי יש היתכנות נעבור לשלבים של בחינת הטכנולוגיה, עלויות פיתוח, מדיות ואסטרטגיות שיווק ותקציב.. בסוף בסוף עם כל הצער שבדבר חייבים כסף להניע דברים להצלחה. וביחד ננצח.

בחינת טכנולוגיות פיתוח

זה אחד הנקודות הכי מוצנעות ללקוחות, ברוב המקרים הם לא יודעים את הייתרונות והחסרונות של כל טכנולגיות קיימות בשוק. פה יש לנו כבר את כל החומר שצריך לפרויקט ואנחנו צריכים לבחון איזה טכנולוגיה היכ מתאימה להקמת הפרויקט והכי חשוב שזה נוגע לסעיף הקודם והבא, אחד האם הטכנולוגיה הזאת יציבה לעתיד, כלומר האם יהיה קל לבצע שינויים בעתיד והטכנולוגיה שבחרנו תתאים לשינויים ודבר שני האם הטכנולוגיה שבחרנו תתאים לשיווק הפרויקט.
לסיכום נושא זה, אני קורא לזה גמישות.. עד כמה המערכת תהיה גמישה לשינויים בעתיד מבחינת תוספים בפרוייקט ועד כמה היא תיהיה גמישה בעתיד לשינויים של מנועי חיפוש ורשתות חבתריות לטובת פרסום טוב.

בשלב הזה אני מערב המון בעלי מקצוע שכל אחד נותן את הטון שלו, פה בעלי המקצוע סופר מקצועים ונותנים לי סקירה מלאה על כל הטכנולוגיה שהוא עובד בה והאם היא נותנת פיתרון לתווך ארוך. 

בחינת טכנולוגיות פיתוח
בחינה איזה מדיות להשקעה

בחינת יכולת הפרסום

הכי אני אוהב את זה שאומרים אני רוצה פרסום בגוגל ובפייסבוק באותה נשימה. אין היום שום מדיות שזהות, כל מדיה והייתרונות והחסרונות שלה. ברור שגוגל זה המלך כי הגולש.ת מחפשים את הביטוי שהם רוצים להופיע בו לעומת רשתות חברתיות ששם הגולש.ת נחשפים למודעות פרסום שמתאימות לטירגוט והם בקהל היעד. אז הסעיף הזה הוא מאוד חשוב לדעת איזה מדיות יצליחו לאותו מפרסם ואז נדע איך לחלק את העוגה בין המדיות שהחלטנו לפרסם בהם, קחו בחשבון ששום דבר לא חקוק על הסלע, כלומר ניתן ורצוי לשנע תקציבים לפי הצורך. המדיות הנפוצות היום לפרסום הן: גוגל בעיקר מנוע החיפוש של גוגל, אפשר לפרסום בגוגל גם תמונות וגם סרטונים דרך המונע החיפוש השני בגודלו לפי טענתם. מדיה שניה היא רשתות חברתיות, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין.. בטיקטוק בפרינטרסט עדיין אין ביקוש פרסום. ומדיה אחרונה היא מאמרים, הטמעת מאמרים דרך כלים כמו טאבולה ואאוטבריין באתרים מובילים ברשת.

בחינת תחזוקה וניהול

אם הגענו לשלב הזה כנראה כבר המוצר חי ובועט, ובדיוק בנקודה הזאת אני מפיל על הלקוח את אחת הפצצות שהכי קשה להם.. ניהול הפרויקט בצורה שותפת במיוחד לחנויות עם מלאי שמתחלף בתדירות גבוה כמו חנות נעלים או אופנה צריכים מישהו/י מטעם בית העסק שזה יהיה העיסוק העיקרי שלו, לעיתים בית העסק מנסה לחסוך עובד.ת ולשים אותם כחלק מהמשרה של החנות וזה גורם לעבודה לא רציפה ובריאה של מנהל האתר.

אנחנו מציגים ללקוח.ה שלא מספיק להקים אתר אלא צריכים גם לנהל ולתחזק אותו בצורה עיקבית ושותפת שהמידע ישמור על רלוונטיות לחיי היום יום של הגולשים, לעדכן מלאי, לעדכן מבצעים וכ'ו גם אם הלקוח.ה נותנים לנו את המפתחות ואנחנו הופכים להיות המנהלים של המדיה באינטרנט אנחנו צריכים מהם תמונות חדשות, מחירים חדשים, מידע מקצועי ואמין שיציג את המוצר/השירות בצורה רצינית.

בהצלחה לכולם ב"ה.

הקמת הקמפיינים - בי אנד די אתרים