טיפים לבניית אתרים 2021

מאת: שירי ברק
מאי 2021

אתם נמצאים לפני הליך של בניית אתרים? להלן מספר טיפים יישומיים, אשר יסייעו לכם להגיע בסופו של דבר על היעד וליהנות מאתר האינטרנט המושלם:
 

הבנת מלוא הדרישות והצרכים
אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם בניית אתרים, חשוב שתדעו שישנם סוגים שונים של אתרים ובין היתר: אתרי תדמית, מיני סייט, דפי נחיתה, חנות וירטואלית, בלוג, חנות וירטואלית ועוד..
היכרות מקיפה עם הסוגים השונים, תאפשר לכם לבחור את סוג האתר, אשר יענה בצורה הטובה ביותר על מלוא המטרות והצרכים שלכם ממנו.
מעבר לכך, קיימת חשיבות גבוהה לתכנן מבעוד מועד, את גובה התקציב אותו אתם מייעדים למטרה – יש לקחת בחשבון, כי טווח המחירים של שירות בניית אתרים הוא גבוה ומתבסס על פרמטרים שונים כמו: סוג האתר, היקפו, רמת המורכבות שלו, שיקולים שונים של חברת בניית האתרים וכיוצא בזה..
 

קבלת ייעוץ מקדים
לאתר אינטרנט יש תפקיד חשוב ויכולה להיות לו גם השפעה גדולה על פרמטרים כמו: המוניטין, השיווק ואפילו על מידת ההצלחה העתידית של העסק, האדם או הגוף אשר עומד מאחורי אותו האתר.
לכן, עוד לפני שמתחילים בהליך בניית אתרים, ההמלצה תהיה לקבל ייעוץ מקצועי מקדים, מאיש מקצוע  מנוסה, אשר מבין ומכיר את תחום בניית האתרים על בוריו.
כמובן, שאם יש לכם שאלות פרטניות לגבי התחום, כדאי להכין אותן מבעוד מועד ולהגיע מוכנים לפגישה.
 

בחירה נכונה בבונה האתרים
בסופו של דבר, בחירת חברה או איש מקצוע המתמחה בתחום של בניית אתרים, מהווה את הצעד החשוב והמשמעותי ביותר בדרך לאותו אתר אינטרנט אשר יספק מענה על מלוא הדרישות, הצרכים והציפיות ממנו.
מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בחברה מקצועית ומנוסה בתחום, כאשר ניתן להתרשם מהיכולות באמצעות: קבלת המלצות ייעודיות, עיון בתיק העבודות וכמובן, מקבלת ייעוץ מקדים אשר יינתן על ידי בונה האתרים.
 

בחירת כתובת אחת מסודרת ומקיפה
במקרים רבים, בונה האתרים, יעבוד אנשי מקצוע נוספים, מה שיאפשר לו להציע קשת רחבה של שירותים תחת אותה כתובת כמו: בניית האתר, עיצוב, קידום מומן, כתיבת תוכן וכל שירות אחר הנדרש בדרך ליצירת אתר מושלם.
קבלת כל השירותים באותה הכתובת, יחסוך את הצורך להתנהל מול מספר אנשי מקצוע במקביל - על כל הפרוצדורה והקושי אשר יכול להיות טמון בצורך שכזה.  
 

מעורבות בתהליך
הדרך לעבר אתר האינטרנט האופטימאלי עוברת בשלב הראשון, בבחירת בעל המקצוע המתאים ובשלב הבא, לגלות מעורבות בתהליך – חשוב לזכור, כי גם במידה ובחרתם את בונה האתרים המקצועי והאיכותי ביותר, אתם אלו שאמורים לדעת בצורה הטובה ביותר למה אתם מצפים ולכן, חשוב להיות מעורבים בכל שלבי בניית האתר.  
 

דוחות
מומלץ לבקש דוחות על האתר, הדוח הכי נפוץ ורצוי לאחרונה זה דוח מהירות האתר בכלים כמו gtmetrix.com שבודק את מהירות האתר מאיזורים שונים בעולם, הכלי נחשב כלי אמין עם תוצאות שמשקפות את המציאות לאתר שלכם, דוגמא לבדיקת מהירות של אתר במקרה הזה בדקנו מלונדון, אנגליה וניתן לראות את הציונים של הטעינה הראשונה, את זמן העלאת הרכיבים השונים באתר ובסה"כ ציון טוב מאוד.


כלי נוסף שמאוד נפוץ הוא הכלי של גוגל, אם תלחצו בעכבר על לחצן ימני כשהאתר שלכם פתוח בדפדפן כרום יש לכם אופציה של Inspect כאשר תלחצו על זה יפתח לכם חלון חדש שנראה DevTools זה קיצור של כלי למפתחים Developers Tools להסבר המלא על היכולות של הכלי הזה https://developer.chrome.com/docs/devtools/ וזה דוגמא לבדיקת מהירות באתר של לקוח,
מאוד חשוב, לעבור למצב מובייל בכדאי לבדוק את המהירות של האתר לגולשי המובייל שהם הרוב.
 

 

יש לוודא שחברת הבניה של האתר תטמיע לכם באתר כלים של סטטסיטקה כמו Google Analytics ו Facebook Pixel אלו כלים שמנתרים את כל הנכנסים והיוצאים לאתר, מאיזה איזורים הם נכנסו, באיזה שעות הם ביקרו, יחס המבקרים החדשים באתר מול המבקרים החוזרים באתר, באיזה דפים בקרו הכי הרבה באתר, באלו דפים יצאו הכי הרבה מהאתר ועוד המון מידע שיכול לעזור לכם אם תחליטו בעתיד לבצע פרסום באינטרנט.


לסיכום, לא משנה באיזה סוג של אתר אינטרנט אתם מעוניינים ומהי המטרה בגינה אתם מזמינים את אותו האתר מלכתחילה. הבנת הדרישות והצרכים שלכם מהאתר, בשילוב עם בחירה באותו בונה האתרים, המחזיק בכלים, בכישורים וביכולות להעניק מענה על אותם הצרכים, תסלול לכם את הדרך לעבר האתר המושלם.

ודבר אחרון, לבקש מחברת הבניה של האתר את כל הגישה לאתר במלואה שיהיה לכם כולל הטמעות של סטטיסטיקה.

 

(25 הצביעו)