"גוגל לעסק שלי" – למה הוא כל כך חשוב לעסק שלכם?
היום נדבר על אחד הכלים הכי חשובים של גוגל, חלק מכירים אותו בתור "גוגל לעסק שלי" Google My Business וחלק מכירים אותו בתור "גוגל מפות" Google Mapsוחלק בכלל לא יודעים שמדובר באותו מוצר.
אז כן! מדובר במוצר אחד ויש לו חשיבות גדולה עבור העסק שלכם בכל מה שקשור לקידום אורגני בגוגל.
והחדשות הטובות הן שכל מי שיש לו חשבון גוגל (שזה בערך כולם) יכול להירשם לכלי הזה וליהנות ממנו.
איך יוצרים חשבון ב"גוגל לעסק שלי"?
פתיחת החשבון היא הליך פשוט יחסית, אך היא כוללת בתוכה מספר שלבים, כאשר לכל שלב יש חשיבות:
- בשלב הראשון יש להיכנס ל"גוגל לעסק שלי" (ניתן לחפש את הכלי במנוע החיפוש גוגל).
יש לוודא שאתם מחוברים לפרופיל דרכו אתם מעוניינים לפתוח את החשבון שלכם. - בשלב הבא, יש ללחוץ על "אני רוצה להתחיל לנהל" ולפתוח את החשבון – פתיחת החשבון איננה כרוכה בעלות כספית!
- לאחר מכן תצטרכו למצוא את שם העסק שלכם – אם יש לעסק כבר פרופיל, כל מה שתצטרכו זה פשוט לסמן אותו ואם אין לו פרופיל, יהיה עליכם להוסיף אותו לחשבון – מומלץ להוסיף לשם העסק מילת מפתח רלוונטית וכמובן, לשייך אותו לקטגוריה המתאימה.
- בשלב שלאחר מכן, תצטרכו למלא את כתובת העסק (ולהקפיד על כתובת מדויקת) – גוגל אמורים לשלוח לאותה הכתובת גלויה עם קוד, בכדי לאשר שאתם בעלי העסק – אז בשלב הזה נדרשת סבלנות מכיוון שהגעת הגלויה יכולה לקחת מספר שבועות.
- לאחר שתעברו את כל השלבים המקדימים, תקבלו את הגלויה וכמובן, תזינו את הקוד, תוכלו להתחיל בניהול החשבון בפועל ולהתחיל ליהנות מהיתרונות הטמונים בניהולו.
היתרונות של Google My Business
אם גם בשלב זה אתם עדיין שואלים את עצמכם למה בעצם לפתוח חשבון ב"גוגל לעסק שלי" אז להלן היתרונות הבולטים:
- חיזוק האמינות של העסק – לקוחות שלא מכירים את העסק שלכם ורוצים לוודא לפני ביצוע רכישה שהעסק שלכם הינו בעל מוניטין ואמינות גבוהה, מחפשים תחילה את שם העסק בגוגל. ובמידה והם רואים ביקורות חיוביות רבות (המופיעות מצד שמאל), האמון שלהם בעסק מתחזק וכך גם הסיכוי שהם יפנו אליכם ויבצעו עסקה.
שימו לב, בשונה מפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק לדוגמא, לא ניתן למחוק ביקורות שליליות בגוגל. כך אם יש טעות בביקורות, כי היא נכתבה בטעות או הייתה אמורה להישלח לעסק אחר אז הדבר היחיד שאתם יכולים לעשות זה לשלוח דיווח לגוגל עם הסבר על המקרה. החדשות הטובות הן שבגוגל באמת מבצעים בדיקה ובמידת הצורך מבקשים ממכם או מכותב הביקורת הסברים. במידה והממצאים יעלו שהביקורות נכתבו בטעות, הם ימחקו. - קידום אורגני – ככול שאתם משקיעים יותר בתחזוקת העמוד שלכם ב"גוגל העסק שלי" ודואגים להעלות תוכן איכותי בתדירות קבועה, כך למעשה אתם מחזקים את הנראות שלכם בתוצאות החיפוש האורגני, לא בטוח שתהיו ראשונים בתוצאות, אבל זה ללא ספק יתרום למוניטין שלכם.
אני תמיד מייעץ ללקוחות לבקש ביקורות אשר מכילות את מילות המפתח, נניח במקרה שלי אבקש ביקורות שתכיל את הביטויים: "בניית אתרים" או "קידום אתרים – "מכיוון שלביקורות מהסוג הזה יש השפעה גדולה על הקידום.
לסיכום, חשוב לי להדגיש שההמלצה שלי על "גוגל לעסק שלי" היא לא על חשבון הרשתות החברתיות (שכידוע, גם להן יש את הערך שלהן).
אבל אני חוזר ומדגיש עבור כל מי שחשוב לו הקידום האורגני בגוגל – Google My Business הוא הכלי הכי חשוב ולא פחות חשוב מכך, מדובר בכלי חינמי!