טיפ 1 - בחירת גרפיאי.ת
בשלב הזה רוב העובדה היא של הגרפקיאים שלוקחים בחשבון לעצב לפי האיפיון מסעיף קודם להכניס לזה דרישות ייחודיות של הלקוח ולהוסיף לזה את שמירה על סטייל אם זה לקוח.ה בעלי גרפיקה קיימת. בשלב הזה אני פחות מתערב ונותן לבעלי המקצוע לעשות את העבודה שלהם, אני כן מפעיל גרפיקאי.ת לפי הקו העיצובי שלו לדוגמא יש לנו את דפנה שהיא מאוד מתמחה באיורים ואתרים של נשים אז אם הלקוח.ה הוא בתחום הביוטי או שמלות או גן אירועים אני אעדיף לעבוד עם דפנה.
העיצוב היום צריך גם לתת דגש על נגישות, הרבה דברים שפעם היה מותר לנו אז היום כבר אי אפשר לדוגמא לכתוב טקסט על תמונה זה לא עובר נגישות לאנשים עם מוגבלות.
העיצוב היום חייב להיות מתואם בצורה מלאה למובייל, הגרפיקאי.ת מעצבים גירסת מחשב וגירסת מוביל במיוחד לדף הבית שנראה איך האתר נראה במובייל מאוד מאוד חשוב במיוחד למוצר/שירות שפונה לקהל פרטי.
טיפ 2 - בחירת מתכנת.ת או בית תכונה
לא כל מתכנת.ת מתאים לכל פרויקט ולא כל בית תוכנה מתאים לגודל וצריכי הפרויטק. התיכנות חייב להיות נקי ולא להכניס סתם קטעי קוד לא רלוונטים והתכנות חייב להיות סופר מהיר במיוחד לגולשי המוביייל שלעיטים הם גולשים לא מ WiFi אלה הם גולשים על הסים שלהם ומהירות הגלישה איטית (כשהם גולשים רחוק מהאנטנה הקרובה) אז אני מחדד ומחזק המהירות היום זה הדבר הכי חשוב לאתרי אינטרנט.
דבר נוסף שהוא חשוב והזכרנו את זה בעיצוב זה נושא ההתאמת אתר למכשירים סוללריים, שימו לב יש מבחר עצום של מכשירים סלולריים עם טכנולוגיות שונות ועם גדלי מסך שונים פה המתכנת חייב לתת מענה שהאתר יעבוד בצורה טובה עם דירוג מעל 90 בגוגל לרוב המכשירים (90% מכלל המכשירים). באותו נושא גם יש לנו המון סוגי דפדפנים: כרום, פיירפוקס, ספריי, אקספולרר.. ואנחנו חייבים שהאתר יעבוד בצורה מלאה ברוב הדפדפנים הנפוצים.
חנויות אונליין, פה נכנסים לתמונה שני מערכות שונות שכל בעל חנות אינטרנטית חייב, האחד זה מערכת הסליקה שתדע לסלוק (לחייב) את האשראי של הלקוח ומערכת הנהלת חשבונות שתדע לשלוח קבלה/חשבונית ללקוח. כאשר לקוח.ה מזמין חנות יש לנו שלב רחב של בדיקות הרכישה מהאתר כמו שצריך, אני אדגיש את הנושא בשלב הבדיקות כשהאתר עולה לאוויר ושניה לפני הפרסום.
טיפ 3 - הזנת תוכן לאתר
אומנם את רוב הטקסטים כותבי התוכן מכנים אבל זה לא יעבוד עם אתם הלקוחות לא תתינו מעצמכם מהלב שלכם, מהניסיון שלכם את המידע הייחודי לכם, ממש כמו שהייתי שואל אותכם בשיחה מה מייחד אותכם מול מתחרים. אז נושא התוכן מאוד חשוב להיות אותנטי לתת לגולשים את כל המידע שאפשר וניתן ממש להאכיל אותם בכפית.
טיפ 4 - בדיקות האתר
אנחנו מוציאים דוחות לאתר וכפי שהכותרת מציינת במיוחד דוח מהירות שאנחנו שואפים שהאתר יעלה מהר במיוחד לגולשי המוביל, ציון טוב במובייל זה 80+ וציון טוב במחשב זה 90+.
אבל יש עוד דוחות כמו בדיקת האתר במובייל גם פה יש כלים שנותנים לנו ציונים אם האתר עובד בצורה חלקה ברוב המכשירים והמסכים (גדלים), אנחנו גם בודקים את טפסי הצור קשר באתר וכפי שהזכרתי לעיל בדיקות אורכות ומורכבות הן לחנויות אונליין, שם אנחנו לפני שאנחנו מפרסמים את האתר אנחנו מורידים את המכירים של כמה מוצרים לשקל ואת עלות המשלוח גם ומבצעים ממש רכישות כמו גולש, הוספה לסל מעבר לתשלום ורכישה, אנחנו צריכים לראות שהחיוב בוצע כמו שצריך בחברת הסליקה ושנשלח למייל של הלקוח הקבלה כחוק.
נושא הבדיקות מאוד חשוב, כי השלב ממש דקה לפני השקעת האתר לאוויר ופרסום, לא נרצה שלקוח משקיע בפירסום יאלץ להתמודד בבאגים שהמערכת לא מחייבת או לא שולחת ליד כמו שצריך, זה יותר גרוע מאשר לא לפרסם בכלל כי חווית המשתמש נפגעת וציון הכללי של האתר נפגע לרעה.